piątek, 22 marca 2019

To be or not to be - czasownik "być" + zaimki osobowe

Podstawowym czasownikiem w języku angielskim jest czasownik "to be" - "być". W zależności od osoby, zmienia on swoją formę:

Twierdzenia

I am = I'm - ja jestem
You are = You're- ty jesteś
He is = He's- on jest
She is -=She's - ona jest
It is = It's- ono jest

We are = We're - my jesteśmy
You are = You're- wy jesteście
They are = They're- oni/one są

Przeczenia

Aby utworzyć przeczenia, używamy słówka "not", które stawiamy po odmienionym czasowniku "to be":

I am not = I'm not - ja nie jestem
You are not = You aren't - ty nie jesteś
He is not = He isn't - on nie jest
She is not = She isn't - ona nie jest
It is not = It isn't - ono nie jest

We are not = We aren't - my nie jesteśmy
You are not = You aren't - wy nie jesteście
They are not = They aren't - oni/one nie są

Pytania i krótkie odpowiedzi

Aby utworzyć pytanie należy zamienić czasownik "to be" z osobą:

I am big. - Am I big? (Czy jestem duży?)
My cat is small. - Is my cat small? (Czy mój kot jest mały?)
Susan and Tom are happy. - Are Susan and John happy? (Czy John i Susan są szczęśliwi?)

Do każdego pytania możemy też udzielić krótkiej odpowiedzi "yes" (jeśli się zgadzamy) i "no" (jeśli się nie zgadzamy). Ważne jest także, by w krótkich odpowiedziach zawsze występował zaimek osobowy - jeśli w zdaniu jest pełny rzeczownik musimy go zamienić:

Am I big? -                             Yes, I am. (Tak, ja jestem)    No, I'm not. (Nie, ja nie jestem)
Is my cat small? -                   Yes, it is. (Tak, ono jest)       No, it isn't. (Nie, ono nie jest)
Are Susan and Tom happy? -  Yes, they are. (Tak, oni są)   No, they aren't. (Nie, oni nie są)

- - - 
Do poćwiczenia tego czasownika polecam poniższe zadania do wydrukowania:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz